معرفی ویژگیهای نیک پاول - خرید جدید یونایتد

طبق اخبار دیلی میل، باشگاه منچستریونایتد نیک پاول را با قراردادی به ارزش 4 میلیون پوند از باشگاه کرو الکساندرا به خدمت گرفته است. اینکه این رقم صحیح است یا نه را زمان روشن می کند. از نظر کاربردی من درک می کنم که چرا سرالکس بازیکنی مانند پاول را جذب کرده است، به ویژه که ما شاهد ترک باشگاه توسط پل پوگبا به مقصد یوونتوس در هفته های آتی خواهیم بود. درحال حاضر تنها چیزی که ما می دانیم این است که سرالکس فرگوسن و مایک فیلان در اوایل این ماه برای دیدن یکی از بازیهای تیم کرو الکساندرا به ورزشگاه رفته بودند و بازی نیک پاول را از نزدیک مشاهده کردند. در روزهای آتی ما مشاهده خواهیم کرد که آیا دیلی میل این داستان را براساس واقعیت بازگو کرده است یا خیر. ولی فعلا در اینجا کمی اطلاعات را دربارۀ این بازیکن بازگو می کنیم:


نیک پاول کیست؟

او در روز بیست و سوم مارچ (سوم فروردین) سال 1994 در شهر کرو محلۀ Cheshire  متولد شده است. اولین بازیش برای کرو را در 19 آگوست سال 2010 در دیدار برابر چنتلهام تاون در چهارچوب لیگ قوتبال 2 (دسته 4) انجام داد که به شکست 3-2 کرو منجر شد. او در این بازی به عنوان یار تعویضی در نیمۀ دوم جایگزین کلیتون دونالدسون شد. در ژانویۀ 2011، با اعلام علاقۀ آرسنال، شایعۀ پیوستن او به لیگ برتر قوت گرفت.

در فصل آتی، او اولین گل دوران خرفه ای خود را در پیروزی خارج از خانۀ برابر ویمبلدون در پانزدهم اکتبر 2011 به ثمر رساند. در هشتم می 2012 (دوازده روز پیش) بی بی سی تأیید کرد که فرگوسن سرمربی منچستریونایتد، دیوید مویس سرمربی اورتون و هری ردنپ سرمربی تاتنهام مایل به جذب دائم پاول هستند. هر سه این افراد تیمهای استعداد یابی خود را برای مشاهدۀ بازی پاول به ورزشگاه الکساندرا فرستادند.


بازی نیک پاول چگونه است؟

تسلط خوب روی توپ، بازیخوانی قوی و خلاقیت، نکات مثبت بازی پاول محسوب می شوند. گفته می شود که او توانایی بسیار خوبی در یافتن  فضاهای خالی بازی (چه در ارسال پاس و چه در دریافت پاس) دارد. که البته این ویژگی به کمک می کند که سرعت بازی را به سود تیمش کنترل کند. او گاهی به عنوان یک هافبک جلو زن و یا حتی مهاجم دوم نیز بازی می کند. اما همچنین می تواند نقشهای عقب تری را نیز ایفا کند. علی رغم نقش هافبک و مرکزی، او همچنین توانایی بازی در هر دو جناح و همچنین بازی در نقش مهاجم را دارد. (مترجم: یهو بگو اسکولزه دیگه!!)


کارنامۀ بازیگری نیک پاول چگونه است؟

در ژانویۀ 2012، اعلام شد که پاول به عنوان بازیکن جوان برتر ماه دسامبر لیگ فوتبال انتخاب شده است. در بیست و هشتم آپریل 2012 نیز پاول تمامی جوایز سالانۀ باشگاه را از آن خود کرد و اولین بازیکن تاریخ باشگاه شد که این افتخار را کسب کرده است. از جملۀ این جوایز، برترین گل فصل بود که از فاصلۀ 30 یاردی در برد 4-3 برابر گیلینگهام به ثمر رسانده بود. و نیز جوایز بازیکن جوان برتر سال و نیز بازیکن برتر سال. در واقع تمامی 5 جایزۀ ممکن را برد.

کارنامۀ بازی نیک پاول:

رقابت تعداد حضور گل
NPower League2 55 14
Football Association 2 0
Football League Cup 1 0
Football Trophy 3 1
League 2 Play Offs 2 0
جمع کل 63 15


نیک پاول همچنین چند بازی در رده های جوانان ملی انگلیس انجام داده است. او در سالهای 2009/10 برای تیم زیر 16 سال انگلیس بازی کرده است و هفت بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است. در فصل 2010/11 نیز 17 بازی برای تیم زیر 17 سال انگلیس انجام داده است و 5 گل به ثمر رسانده است و در حال حاضر نیز عضو تیم زیر 18 ساله های انگلستان است و یک بازی برای این تیم انجام داده است.

آیا نیک پاول از آن تیپ بازیکنان هست که به کار یونایتد بیاید؟
جواب این خواهد بود که صد البته به کار یونایتد می آید. منچستریونایتد باشگاهی است که این استعداد را دارد که جوانان آینده دار را در تیم اول به بازی بگیرد. نیک پاول می تواند مثالی دیگر از این قشر بازیکنان باشد. پیش بینی می شود که او در زمان جام جهانی 2014 برزیل، به بازیکنی کلیدی برای باشگاهش و تیم ملی تبدیل شده باشد.
در حالی که آرسنال، تاتنهام هاتسپور، اورتون و منچستریونایتد همگی این بازیکن را زیر نظر داشته اند، قطعا از کیفیتی که پاول می تواند با خود به این تیمها ببرد آگاهند. همچنین او بازیکنی ملی و انگلیسی محسوب می شود که از نظر قواعد بازیکنان خارجی لیگ برتر نیز در آینده مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین آمدن او به منچستریونایتد، به او تجربۀ حضور در سطح اول فوتبال را خواهد داد و او را برای بازیهای جام جهانی آتی کاملا آماده خواهد کرد.
نیک پاول یکشنبۀ هفتۀ آینده در دور پلی آف صعود به دسته سوم، برای تیم کرو به میدان خواهد رفت که این بازی مستقیما از اسکای اسپورتس پخش خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط سیاوش | لينک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |